EERSTE VLUCHT VAN HET BELGISCHE SEIZOEN

Al uw opmerkingen over de Charron en de Charron.Line.

EERSTE VLUCHT VAN HET BELGISCHE SEIZOEN

Berichtdoor HugoM » wo 04 maart 2009 21:39

... op Charron.Line, geplaatst door Marcel Gerits van onze jongste zweefvliegclub LZC.
Dat verdient een thumbs-up!

Hugo Mertens
HugoM

Re: EERSTE VLUCHT VAN HET BELGISCHE SEIZOEN

Berichtdoor herman650609 » vr 06 maart 2009 09:54

hadden wij mogen zweven vanaf Moorsele dan hadden wij wellicht de eerste start van het nieuwe seizoen gemaakt!
al 10 jaar zijn er geen zweefvliegers meer in het West-Vlaamse luchtruim, voor diegene die het niet meer zouden weten
denk daar maar eens over na...
herman650609

Berichtdoor Christiaens André » wo 18 maart 2009 19:42

Herman,

een vollebuik denkt aan geen lege.

André
Christiaens André

Berichtdoor beaver » do 19 maart 2009 20:58

Wat is dat voor een verzuurde reactie Herman.
Als Brasschaat de temperatuur had van Australië zat ik nu nog boven.
Komaan zeg... dat was een tof bericht dat jij uit frustratie zo nodig moet neersabbelen. Knap.
beaver

Berichtdoor HugoM » do 19 maart 2009 22:30

Beste allen,

Ik denk dat wij allemaal begaan zijn met wat in Oost- of West-vlaanderen gebeurt, evenzeer als in of rond de andere Vlaamse provincies, en ik heb dan ook alle respect voor wat door André en Herman gepresteerd wordt om toch één en ander van de grond te krijgen.
Ik ben ook al oud genoeg om aan den lijve ondervonden te hebben hoe het verdeel en heers principe bvb een tweetalige club verplicht heeft om te moeten kiezen voor een Waalse of een Vlaamse kant (Brussels Gewest bestond toen ook nog niet...) en hoe ons Belgisch zweefvliegwereldje lekker in 2 geknipt is geweest.

Het feit dat de BVV in deze moeilijke periode zijn geboorte ziet,
het feit dat zowel individuele enthousiastelingen als de verschillende commissies binnen de liga op professionele manier voor sommige heel zware onderwerpen in volledige collegialiteit samenwerken
geeft wel aan dat we een geweldige sportgemeenschap zijn.

Kortom, er zijn op dit ogenblik op veel vlakken uitdagingen aangegaan door verschillende mensen binnen onze liga, en ik denk dat enig enthousiasme, samenhorigheid en positivisme ons ALLEN dichter bij ons doel zal kunnen brengen: om onze geliefde sport op een leuke en ongedwongen manier met zoveel mogelijk mensen te kunnen delen.

Dus,
thumbs up voor de LZC!
thumbs up voor André en Herman!

thumbs up voor iedereen die zichtbaar of in de koelissen zijn steentje bijdraagt,
thumbs up voor alle leden die er ook gewoon zijn en bijdragen aan de spirit van onze zweefvlieggemeenschap!

Hugo
HugoM

Berichtdoor herman650609 » vr 20 maart 2009 10:47

Beste forumbezoekers,

Een forum is een praatbarak waar iedereen zijn ding in kwijt kan, voor zover dit niet leidt tot persoonlijke verwensingen en escalerende cyberconversaties.
Moet nu wel passen dat ik met een paar niet-onbelangrijke initiatiefnemers van LZC al jaren goed bevriend ben. Nog voor het aan de buitenwereld kenbaar werd gemaakt was ik al op de hoogte van hun dromen, die zij tot plannen smeedden, en uiteindelijk ook nog konden realiseren. Ik heb hen dan ook van harte gefeliciteerd met het resultaat. Mijn vorige reactie op het forum moet je dan ook begrijpen als een mijmering bij de vaststelling dat niet iedere inspanning gelijkwaardig wordt beloond. Ik sluit me ook aan bij de reactie van positivist Hugo.
Overigens, de dag dat LZC al zwevend in hogere sferen vertoefde, ben ik ook gevlogen, al was het meevliegen met de snelle Texan ULM van rZAV vanaf EBKT, voor een vlucht langsheen de Vlaamse kust, een unieke belevenis bij dit schitterende voorjaarsweer. Onze "koffiepauze-tussenlanding " maakten wij op ... EBMO!
En deze week is het zweefseizoen ook voor mij gestart, met de obligatoire checkvlucht vanaf LFAV. Mijn DG-tje moet evenwel nog naar een Duitse LTB voor JNP en wat werkjes die een "prüfer" vereisen.

Hals- und Beinbruch,
Herman
herman650609

Berichtdoor paul janssens » ma 15 jun 2009 13:16

herman,
was het maar waar dat iedereen zijn praatje kwijt kon op dit forum.
de realiteit is dat de liga gewoon censureert wanneer hetgeen dat op dit forum verschijnt niet naar hun zin is.
ik heb een jaar of wat geleden een bericht geplaatst om hulp te bieden aan de eigenaars van zwevers die problemen hadden met het bdl wat betreft hun easa luchtwaardigheid.
dit bericht is kort nadien afgeknald, en de informatie is verloren gegaan....of niet.
raar genoeg is de liga-top eind van dat jaar zelf de door mijn aangegeven weg gaan verkennen.
het is daarom dat ik vanaf dit jaar geen lid meer ben, cencuur is een teken van zwakte, en als je de prijzen vergelijkt met de federaties van andere landen is de liga een peperdure zeepbel.
even een voorbeeld in frankrijk:
vergunning, 70 euro, je houd gewoon je medical geldig, en als je voldoende vliegt moet je elke 6 jaar eens een checkstart doen.
voor de franse liga betaal ik dan minder dan voor de vlaamse, en ik heb er gratis bij BA-verzekering voor mijn LS-6'ke bij.
ah ja, en een boekske krijg ik ook
vlieg ze allemaal, maar laat je niet op je hoofd ....en
paul janssens
paul janssens

Keer terug naar Charron.Line