door jvdputte » ma 01 feb 2010 19:07
Hallo Jurgen,
Ik werk met Vista (zou nog moeilijker zijn om converter aan de gang te krijgen) en een converter van het merk Belkin. Op de computer wordt deze herkend als een Prolific.
Om deze aan de praat te krijgen met men LX7000 (is equivalent met LX5000) heb ik enkele trucs:
- altijd pas USB insteken nadat pc is opgestart (anders wordt deze als muis herkend)
- eerste keer had ik bijgeleverde soft geinstalleerd maar dit werkte niet. Via apparaatbeheer - COM en LPT selecteer je de converter. Dubbelklik en ga naar stuurprogramma en dan bijwerken - zoeken via internet. Installeer zo de laatste driver. Of manueel, zoals Geert zei.
- daarna (in hetzelfde scherm) ga je naar poortinstellingen en stel een lagere snelheid in (bij mij is dit 19200, zoals bij de LX). Als je een hogere snelheid toelaat krijg je regelmatig problemen met bvb. volkslogger omdat teveel bytes opnieuw gezonden moeten worden. De logger wordt dan wel herkend, maar het downloaden duurt eindeloos. Ook bij de LX gaf dit problemen.
- open LXE, dan zou je moeten zien dat de converter herkend wordt. Daarna pas aansluiten op instrument en in je LX transfer kiezen. De LX zou onmiddellijk moeten herkend worden en dan zou alles moeten werken zonder problemen.
Groeten,
Joris